telefon: 775 148 050  l  email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.  l  po-pá: 10-19 hod., so: 10-13 hod.

Košík je prázdný...

Logo Kola Višek

Články

Více o Uvex

1. SILNIČNÍ, MTB a DOWNHILL/DIRTBIKE PŘILBY

 

  • Původ, vznik: Německo /r.1926/

 

  • Vývoj, testování: jen díky dlouholeté zkušenosti a důsledného uplatňování nových technologií může být Uvex značkou, která je synonymem kvalitních a inovativních produktů. Klade důraz nejen na výzkumné a vývojové práce, ale především na dodržování bezpečnostních norem.

Společnost má vybudovanou celosvětovou distribuční síť a poskytuje vybavení pro více než 1000 profesionálních atletů.

 

  • Vyrábí:

  • Přilby

  • Brýle

  • Chrániče

 

  • Čtyři nejdůležitější aspekty dokonalé helmy:

  1. Design

  2. Skvělé odvětrání

  3. Maximální pohodlí

  4. Neotřesitelná jistota

 

 

TECHNOLOGIE

 

 

  • Inmould – technologie přímého vstřikování polystyrenu do skořepiny. Obě části jsou pevně spojeny a případný náraz se rozloží na celou plochu helmy.

 

Tuto technologii vlastní modely: XP CC, Xenova CC, Xenova Race, Xenova, Onyx CC, Air wing, I-VO, Discovery, XP city, Uvision city, Vision Junior, Vision Kid, Hero, Kid II, XP 17 Kid.

 

  • Double Inmould – další stupeň vývoje moderních helem, technologie je použita nejen z vnější, ale i vnitřní a týlové části helmy.

 

Tuto technologii vlastní modely: FP2 Time Trial, FP3 CC, FP3 Team, FP3, FP1 Team, FP1 CC, FP1, Ultrasonic CC, Ultrasonic Race, Ultrasonic, Supersonic LX, Boss Race.

 

  • Roll over bar – tato technologie funguje podobně jako bezpečnostní nárazové zóny v automobilech. Cílem je zajistit maximální bezpečnost rozdělením vzniklého tlaku a absorpcí sil při případném nárazu. Ultarlehký, robustní a perfektně odvětraný.

 

Tuto technologii vlastní modely: FP3 CC, FP3 Team, FP3, FP1 Team, FP1 CC, FP1.

 

 

 

 

CERTIFIKÁTY, NORMY, TESTY, OSVĚDČENÍ

 

 

Cyklistické helmy Uvex, specialisti na bezpečné přilby, jsou vyráběny v souladu s vysokými požadavky na bezpečnost stanovenými těmito normami:

1. Geprüfte Sicherheit ("Testování bezpečnosti"), nebo li GS je dobrovolnou certifikační značkou na technické vybavení. It indicates that the equipment meets http://en.wikipedia.org/wiki/Germany&;usg=ALkJrhh0Ek76wocpeVhRcmD5ZDMuzbw_9g">German and, if available, European safety requirements for such devices. To znamená, že zařízení splňuje http://en.wikipedia.org/wiki/Germany&;usg=ALkJrhh0Ek76wocpeVhRcmD5ZDMuzbw_9g">německé, a je-li k dispozici, Evropské bezpečnostní požadavky na tato zařízení.

2. DIN EN 1078 - EN 1078 s názvem Přilby pro cyklisty a pro uživatele skateboardů a kolečkových bruslí, je http://en.wikipedia.org/wiki/European_Committee_for_Standardization&;usg=ALkJrhjhCDlry0BnnbUl6RzNZoOMa57e7w">evropská norma publikována v roce 1997.]Podle stejné http://en.wikipedia.org/wiki/British_Standard&;usg=ALkJrhghBd696Fu9PE3SsOBX5hcQGTjyKA">britské normy BS EN 1078:1997. Shoda s touto normou je jedním ze způsobů, které splňují požadavky evropské http://en.wikipedia.org/w/index.php%3Ftitle%3DPersonal_Protective_Equipment_Directive%26action%3Dedit%26redlink%3D1&;usg=ALkJrhiggU1U7JqaBZ2Mg0gZeqSzNXeDbg">směrnice o osobních ochranných prostředků (OOP; 89/686/EHS).

EN 1078 specifikuje požadavky a zkušební metody pro http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_helmet&;usg=ALkJrhg1UkWXbBUdmfaMLbXEH96wuGoCLA">cyklistické helmy , skateboard a kolečkové brusle helmy. Do splnění požadavků se zahrnuje stavba helmy včetně zorného pole, tlumení nárazů, vlastnosti náhlavní vložky, včetně podbradníku a upevňovací zařízení, stejně jako značení a informace.

Odvozená norma, http://en.wikipedia.org/w/index.php%3Ftitle%3DEN_1080%26action%3Dedit%26redlink%3D1&;usg=ALkJrhgC25jM5PbAE6yJ_xkYVm4PsNF9sQ">EN 1080 , se týká přileb pro malé děti. Zabývá se problémy spojené s http://en.wikipedia.org/wiki/Strangulation&;usg=ALkJrhg3Mmi4jqnlGwb4It5PmsZWUK2J-A">uškrcením dětí hrajících si při nošení přileb.

Klamavé uvedení tohoto značení na výrobek je v EU i ČR postihováno vysokými pokutami a v případě nebezpečných výrobků i dalšími sankcemi (např. stažení výrobků z trhu). 

3. CE ve své současné podobě, od roku 1993, je klíčovým ukazatelem výrobku, že je v souladu s http://en.wikipedia.org/wiki/EU_legislation&;usg=ALkJrhhK8VQlHGQpIS0vbdDboVp9T9AfLQ">právními předpisy EU a umožňuje volný pohyb výrobků na http://en.wikipedia.org/wiki/European_market&;usg=ALkJrhh5OEt1bj3I5shI01KsWy2VoJIAaw">evropském trhu .

Připojením označení CE na výrobku, výrobce prohlašuje, na něčí vlastní odpovědnost, shodu se všemi požadavky právních předpisů k dosažení označení CE a tím zajistit platnost pro tento produkt k prodeji v celém Evropském hospodářském prostoru.

Klamavé uvedení tohoto značení na výrobek je v EU i ČR postihováno vysokými pokutami a v případě nebezpečných výrobků i dalšími sankcemi (např. stažení výrobků z trhu). 

4. CPSC /Komise pro bezpečnost spotřebního zbož/ je http://en.wikipedia.org/wiki/Independent_agencies_of_the_United_States_government&;usg=ALkJrhhiEk8vdRIEkRHOTyK9C0zKIdKPvQ">nezávislá agentura vlády Spojených států vytvořil v roce 1972 přes http://en.wikipedia.org/wiki/Consumer_Product_Safety_Act&;usg=ALkJrhhblGrfYg7IDgnILf5_FnKIBO8qHw">bezpečnosti spotřebitelských výrobků zákon na ochranu "proti nepřiměřených rizik úrazů spojených se spotřebitelskými produkty

  1. ADAC EU otestoval 11 cyklistických přileb pro děti a mládež . Tragicky dopadl test helem v ceně okolo 10 Euro ( 260 Kč). Tyto přilby nesplňovali DIN normu (německá národní norma. Institut DIN byl založen roku 1917, od roku 1975 je DIN oficiálním německým národním normalizačním orgánem)

Přilby, které již splňovali požadovanou normu a splňovali svůj ochranný a bezpečnostní charakter jsou v cenách od 20 Euro ( 520 Kč) výš.  V této kategorii je v nabídce dětská přilba Uvex Hero, dopadla v testu nejlépe. Pro nákup cyklistické přilby doporučuje ADAC jednoznačně návštěvu specializovaného cyklistického obchodu .

VYBAVENÍ PŘILEB

 

  • Větrací otvory

 

Použité technologie na přilby UVEX, umožňují uplatnit větší větrací otvory. Jejich pozice a optimální tvar následně poskytuje za jízdy trvalé ochlazovaní hlavy.

  • Síťka proti hmyzu

Čelní ventilační otvory jsou kryty speciální síťkou, která za jízdy chrání hlavu např. před hmyzem. Přilby vyráběné technologií Inmould mají síťku vloženou mezi vnější skořepinu a tvrzený polystyren.

  • Systém nastavení pásků helmy

Variabilní a jednoduše měnitelné nastavení pásků helmy.

. IAS – Mimořádně snadné nastavení vnitřního obvodu helmy. Nastavení lze měnit otočným kolečkem dle aktuální potřeby, a to i za jízdy jednou rukou. Tento systém vlastní modely:

. IAS 3D – Výškově nastavitelný systém umožňuje optimální přizpůsobení vnitřního obvodu helmy i upínacího mechanismu na temeni. Tento systém vlastní modely:

. IAS 2K – Superlehký nastavitelný systém upínání hlavy /na šířku i výšku/. Sestává se ze dvou různých materiálů: měkké části nabízejí maximální komfort s minimální kontaktní plochou a snižují potřebu dodatečných vycpávek. Tvrdé části zajišťují maximální stabilitu a upevnění. Tento systém vlastní modely: FP3 CC

  • Vnitřní vycpávky

. X-FIT Basic – snímatelná antialergická, antibakteriální a pot pohlcující vycpávka. Úprava zůstává aktivní i po vyprání. Modely: FP2 Time Trial, Ultrasonic CC, Ultrasonic Race, Ultrasonic, Supersonic LX, Boss Race, XP CC, Xenova CC, Xenova Race, Xenova, Onyx CC, Onyx, Air Wing, I-VO, Discovery, XP city, Vision city, XP 17 CC.

. X-FIT Vent – snímatelná antialergická, antibakteriální a pot pohlcující vycpávka. 3D čalounění zajišťuje dokonalou ventilaci a maximální pohodlí. Modely: FP1 Team, FP1 CC, FP1.

JAK ZVOLIT TU SPRÁVNOU PŘILBU?

Cyklistická helma musí na hlavě především dobře sednout.

Na co nezapomenout při výběru a nošení cyklistické přilby?

Praktické rady:

  • Každá helma musí vyhovovat evropské normě EN1078. V průvodní dokumentaci musí být tato informace jasně vyznačená - jinak nesmí být helma prodávána jako cyklistická.

  • Přilbu si vybírejte ve specializovaných cyklo-obchodech. Nákup v hypermarketové prodejně nedporučujeme. Nemají ani výběr, ani kvalitní zboží a nikdo neumí s výběrem poradit.

 

 

  • Ceny přileb pro rekreačního jezdce se pohybují cca od 1.300,-do 3.000,-kč, u dětí od 700,-do 1.200,-Kč. Nižší cena, pokud není přilba ve slevě, nesvědčí o její kvalitě.

 

  • Kvalitní helmy se vyrábějí technologií: in-mold, double in-mold, roll over bar, butterfly /popisy jednotlivých technologií – viz.“Technologie přileb“/

 

  • Před koupí je nejdůležitější vyzkoušet, jak přilba sedí na hlavě. Udělejte čas, projděte se v klidu s helmou po obchodě a vnímejte, zda vás nikde netlačí. V předklonu musí držet na hlavě i při rozepnutém řemínku (pro účely zkoušení, ne při jízdě!). viz. nastavení přilby

 

  • Váš komfort zvýší:

 

  • snadno ovladatelný upínací mechanismus obvodu přilby umístěný v týlové oblasti hlavy.

 

  • kvalitní upínací mechanismus řemínků pod bradou. V nabídce jsou i takové, které lze upravovat jednou rukou během jízdy /Uvex/.I když jsou tyto detaily zdánlivě nepodstatné, při každodenním užívání je její snadná obsluha jednou z nejdůležitějších vlastností. S tím je spojené i to, že pokud se nemusíte trápit s jejím nastavením, máte větší šanci, že přilbu na hlavu upevníte správně./

 

 

  • Nikdy pod přilbou nenoste sluchátka, nebo čepice určené k běžnému nošení, doporučujeme pouze speciální textilie pod přilbu určené.

 

  • Na přilbě nic neměňte ani k ní nic nepřipevňujte. Výjimkou je pouze štítek dodaný od výrobce.

 

 

 

 

  • Je potřeba, aby přilba byla při jízdě dostatečně zajištěna, může se při nárazu uvolnit a dokonce sama při pádu cyklistu zranit.

  • Pokud se hodně potíte, je dobré zjistit, jak přílba odvádí pot. Pot stékající do očí může jízdu hodně znepříjemnit. V těchto případech je možné pod přilbu zakoupit šátek nebo čelenku z funkčního materiálu, které tento problém hravě vyřeší.

  • Některé přilby také obsahují síťky proti hmyzu. Velice praktická záležitost. Ochráníte se tím před nechtěnou návštěvou bodavého hmyzu.

  • Výhodou jsou reflexní prvky na přilbě - nálepky, světla v zadní části, nebo přímo jako součást upínacího systému. U přileb, u kterých není světlo v základní výbavě je možno dokoupit a nainstalovat dodatečně.

  • Vyhněte se koupi přilby z druhé ruky př.z bazaru. Neznáte její historii.

  • ...že vaše dítko nechce nosit přilbu na hlavě? Nejlépe podnítíte jeho touhu po tím, že při výběru nepodceníte její barvu ani znázorněný obrázkový motiv. V neposlední řadě, s nošením helmy, jděte příkladem vy samy. Jak je známo, děti mají tendenci se po nás dospělých „opičit“

  • Nasazujte si proto přilbu vždy, když usednete na kolo. Neštěstí se může stát i pár metrů od domova, př. když jedete na nákup.

  • Přilba jako dárek? – Nedoporučujeme. Přilba totiž nemusí vůbec sedět. V tomto případě lépe poslouží dárkový poukaz.

  • Praktičnost přilby poznáte například při jízdě proti slunci, kdy oči ochrání štítek, případně při průjezdu pod nízkými větvemi, které sklouznou po jejím povrch a nenaruší pokožku vaší hlavy.

  • Vyhněte se koupi přilby z druhé ruky př.z bazaru. Neznáte její historii.

  • Jak dlouho přilba vydrží? Jako každý materiál, tak i materiál přilby stárne a stává se méně odolným. Míra únavy materiálu je každopádně úměrná způsobu a frekvenci užívání helmy. U aktivního bikera, který vyjíždí do terénu za každého počasí se doporučuje vyměnit přilbu maximálně po pěti letech. V případě pádu, kdy přilba ochránila vaši hlavu, je potřeba ji vyměnit za novou. Byť na ní neshledáváte žádnou viditelnou změnu. Uvnitř skeletu může být skrytá prasklina.

  • Jak nastavit přilbu? Naleznete v sekci „Nastavení přilby“

  • Jak přilbu udržovat? Naleznete v sekci „Údržba přilby“

NASTAVENÍ PŘILBY

Prosím postupujte podle následujících kroků, abyste přilbu správně nastavili pro každodenní používání.

  • Aby vás dobře ochránila, musí být přilba správně nasazena, nesmí sklouzávat, posunovat se, nebo dokonce zakrývat výhled. Poprvé si přilbu nastavujte nejlépe před zrcadlem tak, aby se její přední okraj sahal až k nadočnicovým obloukům – viz.obrázek č.1. Pokud byste si přilbu nasadili příliš dozadu – viz. obr. 2 – to je špatně a přilba neochrání tu část hlavy, která je vystavena nejvíce případnému nárazu.

  • Po správném usazení přilby na hlavě nastavte také postranní pásky a řemínek pod bradou. Na obou stranách povolte pomocí zámečku pásek postranních pásků tak, aby se nacházel pod ušním lalůčkem. Tam jej zafixujte. Nakonec upevněte pásek pod bradou tak, aby nebyl ani volný ani moc přitažený. Ten poté zacvakněte do protějšího pásku.

  • Použití utahovacího kolečka správného obvodu hlavy. Tento systém umožňuje požadovanou regulaci obvodu a najdete ho jako otočné kolečko v zadní části vaší přilby. Pootočením ve směru hodinových ručiček se pak přilba těsně, ale pohodlně utáhne. Naopak pootočením kolečka v protisměru obvod zvětšíte. Na závěr zkontrolujte správné upnutí – helma se nesmí posunout při předklonu ani záklonu hlavy, ani při jejím kývání ze strany na stranu.

ÚDRŽBA PŘILBY

  • Pro čištění přilby používejte vlažnou vodu a mýdlo, nikdy nepoužívejte ředidla, lihové produkty, rozpouštědla nebo jiné chemické prostředky!

  • Pro vysušení přilby nepoužívejte fén, ani jiné zdroje tepla.

  • Vnitřní výstelky lze v přilbě odepnout, sejmout a prát ručně nevlažné vodě.

  • Nelakujte ani neobarvujte přilbu žádnými prostředky

  • Nenechávejte přilbu na slunci, poblíž zdrojů tepla ani v uzavřeném automobilu, kde může být teplem vážně poškozena.

  • Ukládejte přilbu na suchém a bezpečném místě, aby nemohla být poškozena váhou nebo nárazem jiných předmětů.

  • V případě nárazu může být poškozena, aniž je to na první pohled viditelné – vždy doporučujeme zakoupit přilbu novou.

ZÁRUKA

  • Na všechny přilby je platná dvouletá záruční doba od data prodeje, která se vztahuje na materiálové nebo výrobní vady. Záruku lze uplatnit pouze s pokladním dokladem u prodejce, kde byla přilba zakoupena. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení, nevhodné nebo nedbalé použití při nehodách. Rovněž se záruka nevztahuje na poškození v důsledku vysoké teploty ani na jakékoli změny, které na přilbě provede zákazník.

ZÁKON O PŘILBÁCH

Ochranou přilbu nasazenou a řádně připevněnou na hlavě musí mít při jízdě každý cyklista mladší 18ti let. To je povinnost, kterou ukládá zákon.